Uitkomsten patiënttevredenheidsonderzoek
Mocht u eind 2021 een bezoekje hebben gebracht aan onze praktijk dan heeft u wellicht een korte vragenlijst ingevuld via een QR-code/linkje/papieren vragenlijst.
Uw mening vinden wij namelijk belangrijk als het gaat om de zorg die we verlenen. Uw antwoorden helpen ons om verbeteringen door te voeren.
We willen de uitkomsten graag met u delen, de gegeven tips hebben we zoveel mogelijk verwerkt in een reactie.
Informatievoorziening: 97% weet de informatie over de huisartsenpraktijk goed te vinden. We proberen onze website zo actueel mogelijk te houden. Wist u trouwens dat u op Thuisarts.nl veel informatie kunt vinden over gezondheid en ziekte?
Telefonische bereikbaarheid: 58% gaf een cijfer 7 of hoger. Een tip is om in de ochtend te bellen, dan is de kans dat u (lang) moet wachten het kleinst. Ons team van assistentes zal op korte termijn weer voltallig zijn, dat zal bijdragen aan een betere bereikbaarheid. Daarnaast zijn we ons ook aan het oriënteren op andere mogelijkheden om de wachtrij te reduceren. Wordt vervolgd.
Samen beslissen: 93% gaf aan dat u samen met de zorgverlener beslist over welke zorg/behandeling bij u past. Een mooie score. Wilt u tips over een goed gesprek, kijk dan eens op: Begin een goed gesprek
Begrijpelijke informatie: 97% gaf een 7 of hoger. Ondanks deze hoge score gaan we toch een aantal acties ondernemen:
- Volgen van een scholing over effectief communiceren
- Een praktijkcheck uitvoeren om te kijken of de informatie die we geven ook begrijpelijk is voor mensen met beperkte gezondheidsvaardigheden.
- Het wachtkamerscherm is zo ingesteld dat u meer tijd heeft om de info te lezen.
Voorstellen tot verbetering:
- 52% gaf aan sneller een assistente aan de telefoon te willen. Zoals hierboven al is genoemd zijn wij met dit punt bezig.
- 12% wilde meer tijd voor het consult: mocht u meerdere gezondheidsklachten hebben, geef dat dan aan bij het maken van een afspraak. U krijgt dan een dubbelconsult toegewezen.
- 10% wilde meer gebruik maken van zorg op afstand (zoals beeldbellen en e-consulten). Wist u dat u via mijngezondheid.net een e-consulten kunt aanvragen. Meer informatie vindt u op mijngezondheid.net – Huisartsenpraktijk op 11 (praktijkinfo.nl). Beeldbellen hebben we in coronatijd ook gedaan. Mocht u daar alsnog behoefte aan hebben, laat het weten.
Bekendheid met gezondheidsbevorderende activiteiten in de wijk: 67% is bekend met deze activiteiten. De volgende links helpen u op weg:
Huis van de Buurt Stevenshof – Incluzio Leiden
Sporten in de wijk Stevenshof – Incluzio Leiden
Leiden Stevenshof – Vitality Club (vitality-club.nl)
Daarnaast is het ook mogelijk om via Welzijn op Recept een welzijnscoach in te schakelen. Zij zal samen met u kijken wel activiteiten uw leefplezier kunnen verhogen. Er is een divers aanbod aan lopende activiteiten.
Ziet u even niet lekker in uw vel, en bent u liever creatief bezig om meer zin aan het leven te geven dan is Kunst op Recept misschien iets voor u.
Meer informatie over Welzijn op Recept of Kunst op Recept kunt u in onze praktijk krijgen.
Tot slot:
Dank aan allen die de vragenlijst hebben ingevuld. Ook voor de vele positieve reacties die gegeven werden in de vragenlijst over onze verbouwde praktijk en ons mooie team.
We willen met enige regelmaat een korte vragenlijst uitzetten om u te blijven betrekken bij de organisatie van de zorg. We hopen dat we weer mogen rekenen op uw medewerking.
Het team van Praktijk op 11